Pages

Τρίτη 14 Αυγούστου 2012

Οι αιτίες του εργασιακού άγχους

Οι αναγνωρισμένες αιτίες του σχετιζόμενου με την εργασία άγχους (work-related stress) είναι πολλές και ταξινομούνται στις παρακάτω κατηγορίες:

Εργασιακές πρακτικές

-       Τα άτομα δεν έχουν την ικανότητα ελέγχου ή...
επιρροής στις απαιτήσεις που τίθενται σε αυτά
-       Έλλειψη ξεκάθαρης περιγραφής εργασιακών καθηκόντων ή της κατεύθυνσης των εντολών
-       Υψηλός βαθμός αβεβαιότητας σχετικά με
την εργασιακή ασφάλεια ή τις προοπτικές καριέρας
-       Προσωρινή εργασία ή συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου
-       Έλλειψη κατανόησης από τα ηγετικά στελέχη
-       Περικοπές χρηματοδοτήσεων (κεντρική κυβέρνηση, τοπική κυβέρνηση) που οδηγούν σε αυξημένο φόρτο εργασίας
-       Κουλτούρα πολύωρης εργασίας
-       Καμία αναγνώριση ή ανταμοιβή για το υψηλό επίπεδο απόδοσης στην εργασία
-       Όταν δεν υπάρχει δυνατότητα να εκφραστούν παράπονα
-       Ανάληψη μεγάλων ευθυνών χωρίς την ανάλογη μεταβίβαση εξουσίας ή διακριτικής ευχέρειας λήψης αποφάσεων
-       Όταν δεν υπάρχει η δυνατότητα της χρησιμοποίησης και αξιοποίησης των προσωπικών ταλέντων και ικανοτήτων
-       Ανεπαρκής χρόνος για να ολοκληρωθούν τα καθήκοντα ή να συμβιβαστεί ο εργαζόμενος με τα εταιρικά πρότυπα εργασίας.
-       Τα μικρά λάθη ή η προσωρινή απώλεια συγκέντρωσης έχουν σοβάρες ή ακόμη και καταστροφικές συνέπειες για τους εργαζόμενους

Πίεση

-       Οι εργασιακές πιέσεις συσσωρεύονται συνεχώς
-       Οι εργασιακές πιέσεις δεν υποχωρούν ή είναι παρατεταμένες
-       Επικρατεί σύγχυση σχετικά με τις αλληλοσυγκρουόμενες απαιτήσεις


    Παρενόχληση ή εκφοβισμός

-       Παρατεταμένες συγκρούσεις μεταξύ συναδέλφων
-       Έκθεση σε πρακτικές προκατάληψης σχετικά με την ηλικία, το φύλο, τη σεξουαλικότητα, τη φυλή, την εθνικότητα ή τη θρησκεία του εργαζόμενου

Τεχνικές διοίκησης

-       Νέες τεχνικές διοίκησης (management) που περιλαμβάνουν:
-       Τη διοίκηση ανθρωπίνων πόρων (διοίκηση προσωπικού)
-       Τη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας, η οποία περιγράφεται συχνά στα εγχειρίδια των μάνατζερ ως ‘διοίκηση μέσω στρές’.

Εργασιακό περιβάλλον και νέες τεχνολογίες

-       Δυσάρεστες ή επικίνδυνες εργασιακές συνθήκες
-       Η τεχνολογία ελέγχει τους ίδιους τους εργαζόμενους (επιτήρηση και παρακολούθηση εκτέλεσης καθηκόντων και τήρησης ωραρίου)
-       Τα συστήματα αυτόματων κλήσεων στις τηλεφωνικές εργασίες πώλησης ή προώθησης όπου και δεν υπάρχουν χρονικά κενά μεταξύ των κλήσεων και το προσωπικό δεν ασκεί κανέναν ουσιαστικά έλεγχο στον ρυθμό της εργασίας και την εκτέλεση καθηκόντων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου